Metoda Ackermanna jest jedną z najbardziej skutecznych technik precyzyjnego diagnozowania i leczenia manualnego.

Wg tej koncepcji organizm reaguje na wszystkie zmiany w narządach ruchu całościowo. Oznacza to, że problemy w jednym miejscu wymuszają zmiany kompensacyjne w innym obszarze. W konsekwencji dolegliwości nasilają się, a gdy nie są leczone, wtedy powstają kolejne zaburzenia oraz zwyrodnienia. Badając i analizując problemy zdrowotne w ten sposób, można odkryć, że np. w niektórych przypadkach ból karku ustępuje dopiero po przywróceniu prawidłowego ustawienia miednicy.

Ze względu na wysoką efektywność metody Ackermanna, chętnie wykorzystujemy ją także w poradni „Skuteczna Fizjoterapia, Dr Wałach”. Z naszego doświadczenia wynika, że metoda ta często sprawdza się nawet w sytuacjach, gdy leczenie farmakologiczne nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

By wesprzeć pacjentów w walce z bólem i chorobą, nasi rehabilitanci wykorzystują w czasie terapii dr Ackermanna szczegółową wiedzę z obszaru anatomii, fizjologii, patofizjologii, diagnostyki obrazowej oraz diagnostyki palpacyjnej.

Metoda Ackermanna – przebieg terapii i jej działanie

Metoda Ackermanna zakłada rozpoczęcie pracy z pacjentem od zbadania ustawienia układu kostnego. Fizjoterapeuta manualnie sprawdza więc ułożenie poszczególnych części składowych w obrębie badanej struktury. W razie potrzeby kieruje pacjenta na badanie radiologiczne, które ujawnia ewentualne zmiany, zwyrodnienia oraz przemieszczenia. A po rozpoznaniu dolegliwości przechodzi do terapii, która polega na precyzyjnym postępowaniu chiropraktycznym.

W metodzie Ackermanna każdy ruch ma znaczenie, a celem terapii może być np.:

• wyeliminowanie ostrego lub przewlekłego bólu,
  • zwiększenie zakresu wykonywanego ruchu,
  • usprawnienie funkcjonowania narządów wewnętrznych.

Metoda Ackermanna – zastosowanie w medycynie i fizjoterapii

Metoda Ackermanna może oddziaływać na małą lub większą powierzchnię ciała, ale zawsze odbywa się to przez działanie punktowe – terapię dokładnie w miejscu występowania choroby.

Wykorzystanie tej metody wymaga dużej wiedzy i precyzji ze strony fizjoterapeuty. Tylko wtedy zdoła on odblokować dokładnie ten element, który powodował ból lub inne dolegliwości.

Doświadczony rehabilitant z powodzeniem może stosować metodę Ackermanna w terapii wielu schorzeń mięśni i stawów, np.:

• bóle przeciążeniowe i pourazowe mięśni oraz stawów – m.in. w okolicach karku, żeber, łopatek, miednicy, pachwin, kończyn górnych oraz dolnych,
  • bóle i zawroty głowy,
  • choroby i dysfunkcje kręgosłupa,
  • rwa kulszowa, udowa i barkowa,
  • dyskopatia,
  • szumy uszne,